De meest gelezen artikelen van 2017

Nog een paar uur werken en dan breekt de kerstvakantie aan. Tijd voor gezellige momenten met vrienden en familie , en een portie broodnodige ontspanning. Zoek je nog wat interessant leesvoer? In dit artikel vind je de meest gelezen artikelen van 2017. Misschien heb je er een paar gemist? Check ze dan alsnog en kom net als de andere lezers beslagen ten ijs in 2018 met je nieuwe gedragskennis.

Als je echt impact wil hebben moet langdurige gedragsverandering je doel zijn

In dit artikel leggen we uit waarom langdurige gedragsverandering je doel moet zijn als je écht impact wil hebben. Ook vertellen we hoe je die blijvende verandering bereikt, bijvoorbeeld door intrinsieke motivatie te stimuleren. Vind je dit interessant? In dit filmpje vertelt Rick waarom we denken dat dit de toekomst is van het werkveld.

Gedragsverandering: onderschat jij de menselijke voorkeur voor gemak?

In dit artikel vertellen we dat mensen onbewust vaak de makkelijkste weg ‘kiezen’. We leggen ook uit waarom dit zo is en hoe jij daarop in kan spelen, bijvoorbeeld door het aantal handelingen dat je vraagt van je doelgroep te beperken.

4 beste boeken over gedragsverandering

De titel van dit artikel spreekt denk ik voor zich. We delen welke 4 boeken over gedragsverandering wat ons betreft absolute must reads zijn.

Het gevaar van focusgroepen

In dit artikel beschrijven we waarom we afraden om de veelgebruikte onderzoeksmethode focusgroepen in te zetten om inzicht te krijgen in het gedrag van je doelgroep. We vertellen ook waar je deze methode wel voor kan gebruiken. Wil je weten welke methode het beste past bij het doel van jouw onderzoek? Lees dan ook dit artikel.

Over welke onderwerpen wil jij graag meer weten in 2018? We horen het graag in de comments hieronder.

Veel leesplezier en fijne feestdagen!

Deel dit artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Downloading new knowledge

Mis geen waardevolle inzichten meer! Schrijf je in en ontvang artikelen en andere informatie over de psychologie van gedragsverandering, ons perspectief op gedrag, beïnvloedingstechnieken, best-practices en nog veel meer.

Je kunt je op elk moment weer afmelden. Wij gaan zorgvuldig met je emailadres om en zullen nooit spam versturen. Bekijk ook onze privacyverklaring.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *